Kanava palautteen antamiseksi S2P-sertifioiduista henkilöistä, S2P-sertifiointipalvelusta tai S2P-sertifiointiorganisaation toiminnasta on osa ISO 17024 -akkreditointia ja sisältyy myös TR 17207 ja ISO 24665 määrityksiin vaatimuksena tarkastajille.

Tarkastusmerkinnöistä

Jos palaute liittyy tiettyyn tarkastusraporttiin ja ehkä vain yhteen tarkastusmerkintään, reklamaation oikea vastaanottaja on oma asiakas.

  • Jos olet välinevalmistaja, ota yhteyttä alueen omistajaan.
  • Jos olet asennusyritys, ota yhteyttä alueen omistajaan.
  • Jos olet alueen omistaja, ota yhteyttä tarkastajaan.

Miksi S2P ei käsittele yksittäisiä tarkastusmerkintöjä koskevia palautteita? Tarkastustyössä tehdään monimutkaisia ​​arvioita, jotka painotetaan intuitiivisesti ja tehdään aina kohteessa. Kukaan S2P:n toimistossa ei voi varmuudella arvioida, onko tietty yksityiskohta raportoitu oikein vai ei. Nimenomaisten tarkastusmerkintöjen oikaisemiseksi kehotamme kutakin kommunikoimaan omien asiakkaidensa kanssa.

S2P-sertifioidusta henkilöstä

Jos palaute liittyy S2P-sertifioidun henkilön pätevyyteen tai epäasialliseen käytökseen, lähetä palaute sähköpostitse osoitteeseen esa@s2p.fi. Sähköpostissa tulee olla seuraavat tiedot:

  • Muodollisuudet: Sisällytä sähköpostin aiheeseen sana “Reklamaatio”. Liitä mukaan yhteystietosi ja yrityksesi tunnistetiedot. Kielen tulee olla suomi tai englanti.
  • Todisteet: Yleensä pätevyyden puute osoitetaan suunnitelmin tai tarkastusraportein. Liitä asiakirjat tai liitä linkki tiedostojen siirtopalveluun. Yleensä tarvitaan vähintään viisi dokumenttia osoittamaan, että henkilön pätevyyksissä on systemaattinen ongelma.
  • Yleiskuvaus: Kirjoita viestiin pari virkettä kertoaksesi, mikä on valituksen varsinainen syy.

S2P-sertifioinnista

Jos palaute koskee S2P-palvelua, kiitämme siitä, sillä se auttaa parantamaan toimintaamme. Lähetä palaute sähköpostitse osoitteeseen esa@s2p.fi tai jos valitus koskee Esa Junttilaa, lähetä sähköpostia osoitteeseen anne@s2p.fi. Sähköpostissa tulee olla seuraavat tiedot:

  • Muodollisuudet: Sisällytä sähköpostin aiheeseen sana “Reklamaatio”. Liitä mukaan yhteystietosi ja yrityksesi tunnistetiedot. Kielen tulee olla suomi tai englanti.
  • Yleiskuvaus: Kirjoita viestiin pari virkettä kertoaksesi, mikä on valituksen varsinainen syy. Ilmoita myös valituksen kohteen ajankohta ja tilanne.
  • Ratkaisu: Kirjoita selkeästi, minkä korjaavan toimenpiteen haluat, jos reklamaatio on hyväksytään.

Muodollisen tarkastuksen jälkeen S2P-sertifioinnin johtoryhmä käsittelee kaikki asianmukaiset palautteet. Palaute voi johtaa erilaisiin toimenpiteisiin, kuten ongelman käsittelemiseen täydennyskoulutuksessa, huomautukseen kyseiselle henkilölle, sertifiointikriteerien muutokseen jne.

Huomioi vielä seuraavat asiat ennen palautteen lähettämistä:

  • Yhteystietosi arkistoidaan S2P:n sisäiseen asiakirjaan (S2P-1017 palautelomake) ja talletetaan luottamuksellisiin arkistoihin vähintään 10 vuodeksi.
  • Palautteen kohteena oleva henkilö ei saa tietää henkilöllisyyttäsi.
  • Nimettömiä palautteita ei käsitellä millään tavalla.
  • Jos palaute liittyy S2P-toimintaan, S2P-hallituksen seuraava kokous voi olla kuukausien päässä reklamaation tekemisestä. Ole kärsivällinen. Kun reklamaatio on S2P:n tietojärjestelmässä se tullaan varmasti käsittelemään.